UNITED WAY

,,Educaţie pentru toţi – program de incluziune şcolară pentru copiii cu autism” realizat cu sprijinul United Way Romania. Scopul proiectului este creşterea gradului de integrare în sistemul de învăţământ al copiilor cu autism din Cluj-Napoca, oferindu-le pe termen lung, şansa la o viaţă independentă. Prin acest proiect AAT îşi propune să susţină integrarea preşcolară şi şcolară, în învăţământul de masă sau special, cu sau fără însoţitor, a minim 30 de copii având o tulburare din spectrul autist.

Grupul tinta mai este format si din minim  30 de parinti ai copiilor cu TSA care vor fi consiliati  in vederea sustinerii procesului de incluziune scolara, pentru a face fata dificultăților cu care se confruntă legat de acceptarea diagnosticului, presiunea socială asupra familiei, gestionarea resurselor, asigurarea stabilității emoționale. De asemenea, 30 de cadre didactice  vor fi pregatite sa accepte copii cu autism in gradinite si scoli, vor detine informatii despre copilul cu autism si vor cunoaste metode de lucru necesare integrarii acestora. Prin acest proiect ne propunem ca un numar de minim 200 de copii neurotipici sa fie  informati si sensibilizati pentru a le crește nivelul de înțelegere față de copilul cu autism și gradul în care este acceptat în sistemul educațional.

Prin acest proiect, se asteapta obtinerea următoarelor rezultate: 

  • 30 de copii cu autism vor fi integrati in sistemul de invatamant;
  • 30 de copii cu autism vor fi evaluati si li se va intocmi un plan complex si individualizat de incluziune scolara;
  • 30 de cadre didactice sunt pregatite sa accepte copii cu autism in gradinite si scoli, detin informatii despre copilul cu autism si cunosc metode de lucru necesare integrarii acestora; ei devin o resursa importanta pentru comunitatea ce sustine integrarea copiilor cu autism;
  • 30 de parinti sunt consiliati lunar in vederea sustinerii procesului de incluziune scolara, pentru a face fata dificultăților cu care se confruntă legat de acceptarea diagnosticului, presiunea socială asupra familiei, gestionarea resurselor, asigurarea stabilității emoționale
  • crește nivelul de înțelegere față de copilul cu autism și gradul în care este acceptat în sistemul educațional, prin sensibilizarea copiilor neurotipici, minim 200 de copii

 Beneficiarii,  copii aflati in evidenta noastra, au fost selectati in baza unui diagnostic de tulburare din spectrul autist, cu varsta intre 3-14 ani, achizitii care sa recomande incluziunea in invatamant de masa/ special, cu sau fara insotitor specializat